USEL opinie

Awatar użytkownika
marpit
Bywalec
Posty: 259
Rejestracja: środa 22 sie 2018, 22:42
Lokalizacja: Magura
Silnik: 3,3
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: TOD
Rocznik: 2007
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 53 razy
Status: Offline

Re: USEL opinie

#21

Post autor: marpit » sobota 30 mar 2019, 18:34

Czyli to nie działa jak 4hi w Est ?
31 x 10 R17 :thumbup:

Awatar użytkownika
JanCek
Bywalec
Posty: 695
Rejestracja: wtorek 05 cze 2018, 09:29
Lokalizacja: DE
Silnik: 2,5
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: TOD
Rocznik: 2005
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 143 razy
Status: Offline

Re: USEL opinie

#22

Post autor: JanCek » sobota 30 mar 2019, 19:25

4hi też nie jest do jazdy cały czas. Jedynie po nawierzchniach o złej przyczepności, więc dokładnie tak samo jak II ;)
Niestety braku centralnego mechanizmu różnicowego nie da się oszukać...
Kto idzie za stadem, podąża za dupkami. :mrgreen:

Awatar użytkownika
marpit
Bywalec
Posty: 259
Rejestracja: środa 22 sie 2018, 22:42
Lokalizacja: Magura
Silnik: 3,3
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: TOD
Rocznik: 2007
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 53 razy
Status: Offline

Re: USEL opinie

#23

Post autor: marpit » niedziela 31 mar 2019, 19:59

Gdzieś mi się obiło że na 4hi można śmigać na śliskimi do 90? Skoro tak by było to mało prawdopodobne by 90 osiągnąć bez skręcania itd.
A jeżeli to to samo to czy faktycznie na spiętym można pojeździć dłużej niż wyjechanie z problemów.
Co ewentualne się psuje?
31 x 10 R17 :thumbup:

Awatar użytkownika
JanCek
Bywalec
Posty: 695
Rejestracja: wtorek 05 cze 2018, 09:29
Lokalizacja: DE
Silnik: 2,5
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: TOD
Rocznik: 2005
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 143 razy
Status: Offline

Re: USEL opinie

#24

Post autor: JanCek » niedziela 31 mar 2019, 21:10

Nigdzie nie jest napisane z jaką prędkością można jeździć po śliskim :mrgreen: napisane jest że możesz przełączyć z 2HI na 4HI przy prędkości do 80km/h nie ma wtedy potrzeby wciskania pedału sprzęgła (manualna skrzynia
biegów), albo przełożenia dźwigni na N(automatyczna skrzynia biegów) .
Oczywiście czynność tę należy przeprowadzać podczas jazdy na prostej drodze. :pray:

Brak występowania międzyosiowego mechanizmu różnicowego w naszych autach może być zarówno zaletą jak i wadą

I dalej :mrgreen: Podczas jazdy z tak z dołączonym przednim napędem (4HI Lub II usel), układ jest zblokowany, więc bez względu na poślizg moment obrotowy między osie zawsze dzielony jest w stosunku 50/50. Taka sytuacja jest pożądana w jeździe terenowej, ponieważ nie jest wymagana dodatkowa blokada.

Podstawową wadą tego typu rozwiązania jest brak możliwości jazdy z włączonym napędem 4HI/II po nawierzchni o dobrej przyczepności. Brak możliwości różnicowania prędkości obrotowej miedzy osiami powoduje, że podczas jazdy po łuku np. po asfalcie czy każdej innej przyczepnej nawierzchni, powstają duże naprężenia w układzie przeniesienia napędu, które przyczyniają się do przyspieszonego niszczenia opon oraz wszystkich elementów układu napędowego...

Taka jazda z włączonym napędem 4HI/II może doprowadzić nawet do uszkodzenia niektórych podzespołów napędowych.

Kolejną istotną wadą tego typu rozwiązań jest wysoki poziom generowanego hałasu i wibracji.


Można oczywiście olać wszytko co napisałem, gdyż nie jestem mechanikiem, nie miałem 100 samochodów i nie posiadam X lat Sorento i jeździć na 4HI/II po przyczepnych nawierzchniach. Układ to wytrzyma, tylko pytanie jak długo ? :lol:
Kto idzie za stadem, podąża za dupkami. :mrgreen:

Awatar użytkownika
marpit
Bywalec
Posty: 259
Rejestracja: środa 22 sie 2018, 22:42
Lokalizacja: Magura
Silnik: 3,3
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: TOD
Rocznik: 2007
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 53 razy
Status: Offline

Re: USEL opinie

#25

Post autor: marpit » wtorek 02 kwie 2019, 08:21

JanCek pisze:
niedziela 31 mar 2019, 21:10
Nigdzie nie jest napisane z jaką prędkością można jeździć po śliskim :mrgreen: napisane jest że możesz przełączyć z 2HI na 4HI przy prędkości do 80km/h
To tylko potwierdza, że skoro można przełączyć to i jechać. Nie ma co dyskutować o czarnym ja to rozumiem a bardziej interesuje mnie użycie tego na szutrach, śniegu, czy trawie i prędkości jaki mogą być. Myśle że te 80 to teoria i niepraktyczne zastosowanie ale takie 30-40 juz bardziej może być przydatne.
Po niedzielnych testach widzę, że opona też ma duży wpływ na to. Obecnie BF ciężko mi wprowadzić w uślizg a wcześniej na letniej czy nawet kiepskiej zimowej to co drugi mocniejsze ruszenie esp mrugało.
31 x 10 R17 :thumbup:

Awatar użytkownika
JanCek
Bywalec
Posty: 695
Rejestracja: wtorek 05 cze 2018, 09:29
Lokalizacja: DE
Silnik: 2,5
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: TOD
Rocznik: 2005
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 143 razy
Status: Offline

Re: USEL opinie

#26

Post autor: JanCek » wtorek 02 kwie 2019, 12:18

Pojęcie przyczepnej nawierzchni jest względne, (nawet sucha trawa przy MT kach będzie taką :mrgreen:) zależy tez wszystko od promienia skrętu....czy to łagodny łuk, czy nawrotka ;)

Każdy kto pojeździ trochę w terenie nabywa doświadczenia i już intuicyjnie wie... Kiedy dołączyć a kiedy nie ;) Z reguły dzieje się to po paru ukręconych półoskach, zmielonych dyfrach i po pierwszym remoncie reduktora :)

Ale tak, jeżeli można przełączyc, to można i jeździć zgodnie z papierem.

Nie rozumiem tylko czemu Ty mając napęd Auto, który w 90% wystarcza do jazdy poza czarnym... chcesz jeździć na spiętych osiach (usel II)

Nie żal Tobie mokrego sprzęgła w reduktorze? Bo obstawiam, że pierwsze pójdzie się.... Oczywiście nie od razu :mrgreen:
PS.
Po sniegu można śmiało, ale znowu trzeba być czujnym, bo zachowanie samochodu bywa nie przewidywalne... np. w poślizgu... jak ucieka przód i dupa jednocześnie :mrgreen: i nie zabardzo wiadomo co zrobić z 2 tonowym klocem.
Kto idzie za stadem, podąża za dupkami. :mrgreen:

Awatar użytkownika
marpit
Bywalec
Posty: 259
Rejestracja: środa 22 sie 2018, 22:42
Lokalizacja: Magura
Silnik: 3,3
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: TOD
Rocznik: 2007
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 53 razy
Status: Offline

Re: USEL opinie

#27

Post autor: marpit » wtorek 02 kwie 2019, 21:06

JanCek chce tylko wiedzieć właśnie kiedy i jaki max czas mam na użycie. Nie mam zamiaru na tym jeździć. Praktycznie cały czas jadę na auto.
Ogólnie odkrywam okolice a nie chciałbym mieć 3 w ciągu roku wyciągania ...
Dzięki za dyskusje.
31 x 10 R17 :thumbup:

Awatar użytkownika
JanCek
Bywalec
Posty: 695
Rejestracja: wtorek 05 cze 2018, 09:29
Lokalizacja: DE
Silnik: 2,5
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: TOD
Rocznik: 2005
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 143 razy
Status: Offline

Re: USEL opinie

#28

Post autor: JanCek » wtorek 02 kwie 2019, 22:12

Musisz to poczuć poprostu, raczej nikt nie poda Tobie max czasu na użycie.
Za dużo zmiennych ;) Używaj kiedy uważasz, że potrzeba ale nie nadużywaj :mrgreen: może tak ;)
Kto idzie za stadem, podąża za dupkami. :mrgreen:

Awatar użytkownika
marpit
Bywalec
Posty: 259
Rejestracja: środa 22 sie 2018, 22:42
Lokalizacja: Magura
Silnik: 3,3
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: TOD
Rocznik: 2007
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 53 razy
Status: Offline

Re: USEL opinie

#29

Post autor: marpit » wtorek 07 maja 2019, 13:02

Jeszcze taki mały szczegół co do TOD w trybie LOW mamy już spięte osie 50/50 i zapięcie II z usela nic nie zmienia tak?

Spędziłem 2 fajne dni w terenie i nie udało mi się zastosować II a właściwie to było bardzo ciężko aby mieć jakieś boksowanie czy problemy z przejechaniem.
31 x 10 R17 :thumbup:

ODPOWIEDZ

Wróć do „MODYFIKACJE”