4x4

Wszelkie tematy, które nie pasują do powyższych kategorii.
ODPOWIEDZ
Michas2205
Posty: 3
Rejestracja: wtorek 18 wrz 2018, 06:32
Silnik: 2,5
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: EST
Rocznik: 2005
Status: Offline

4x4

#1

Post autor: Michas2205 » środa 26 gru 2018, 14:11

Witam. Sorento to moje pierwsze auto z napedem 4x4 i muszę podpytać doswiadczonych kolegów i koleżanek 😉 ostatnio temperatura spadla do 0 st. A ze wcześniej padał deszcz to na jednym zakrecie mi trochę dupa zaczęła uciekać. I pojawiło się pytanie... Kiedy załączyć 4x4? Na deszczu już można włączać? Chciałem włączyć ale sobie pomyślałem że może dalej bedzie posypane sola i zeby napędów nie zepsuć. Uswiadomcie troszkę kolegę bez doswiadczenia 😉 pozdrawiam

Awatar użytkownika
CK_rzeszów
Bywalec
Posty: 612
Rejestracja: środa 06 cze 2018, 22:48
Silnik: 3,5
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: TOD
Rocznik: 2006
Postawił piwo: 128 razy
Otrzymał  piwo: 146 razy
Status: Offline

Re: 4x4

#2

Post autor: CK_rzeszów » środa 26 gru 2018, 21:03

Witaj
Mam napęd TOD, trochę inaczej działa niż EST. Może wypowie się ktoś z napędem EST. W TOD podstawowy napęd idzie na tył dopiero w momencie uslizgu dołącza się automatycznie przód
Tylko na tym forum forumsorento.pl moje wpisy i zdjęcia są umieszczane za moją zgodą - nigdzie więcej. Jeśli ktoś posiada moje wpisy i zdjęcia z innych źródeł to posiada je nielegalnie.

Awatar użytkownika
emer
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: środa 06 cze 2018, 21:27
Lokalizacja: Łańcut
Silnik: 2,5
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: TOD
Rocznik: 2004
Postawił piwo: 23 razy
Otrzymał  piwo: 21 razy
Status: Offline

Re: 4x4

#3

Post autor: emer » środa 26 gru 2018, 22:20

W pozycji 2Hi układ napędowy jest w trybie zwykłego napędu z napędzaniem tylko tylnej osi auta. Na tym trybie można poruszać się po każdej nawierzchni (asfalt, beton, piach, śnieg). Jednak w trybie tym auto staje się nadsterowne na śliskich nawierzchniach.
W pozycji 4Hi układ napędowy jest w trybie sztywnego napędu z napędzaniem obu osi auta. Na tym trybie można poruszać się głównie po miękkich i sypkich nawierzchniach (piach, błoto, śnieg).
W pozycji 4Lo układ napędowy jest w trybie zredukowanego sztywnego napędu obu osi auta. Na tym trybie można poruszać się głównie po miękkich i sypkich nawierzchniach (piach, błoto, śnieg).
Przełączanie pomiędzy trybami 2Hi i 4Hi może następować w czasie ruchu pojazdu, jednak przy prędkości nie większej niż 80 km/h.
Przełączanie pomiędzy trybami 4Hi i 4Lo wymaga uprzedniego zatrzymania auta.
Uwaga: Na sztywnych trybach napędów (4Hi i 4Lo) nie należy kręcić się w kółko na twardych i przyczepnych nawierzchniach ze względu na powstające wówczas naprężenia mogące uszkodzić najsłabszy element układu napędowego.

W przypadku układu EST przedni wał napędowy dostaje napęd tylko w pozycjach 4Hi i 4Lo przełącznika napędów. Jednak to nie wystarcza, gdyż w pozycji 2Hi w przednim dyferencjale nie ma sprzężenia przedniego wału z półosiami napędowymi. Spięcie to jest realizowane dopiero po załączeniu napędów na 4Hi lub 4Lo. Wtedy też załącza się sprężarka powietrza działająca pneumatycznie na siłownik znajdujący się w przednim dyferencjale EST, który to sprzęga przedni wał napędowy z przednimi półosiami.

Zdecydowanie lepszy jest napęd TOD, można powiedzieć, że myśli za kierowcę. W napędzie EST kierowca decyduje z jakim napędem jedzie. :think: trochę nie po polsku wyszło :shifty:
Więc na mokrej nawierzchni (po deszczu) niekoniecznie 4Hi, ale na błocie pośniegowym już i owszem. Na pewno nic się nie stanie jak chwilę pojedziesz z tym napędem tylko po mokrym z niewielką prędkością (lecz powinno się tego unikać)
Niemożliwe wymaga więcej czasu

ODPOWIEDZ

Wróć do „INNE”