Wysokie obroty biegu jałowego

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
adrian.zawodowiec
Posty: 4
Rejestracja: czwartek 01 lis 2018, 16:17
Silnik: wybierz
Skrzynia: wybierz
Rodzaj napędu: Wybierz
Rocznik: wybierz
Status: Offline

Wysokie obroty biegu jałowego

#1

Post autor: adrian.zawodowiec » sobota 22 gru 2018, 09:03

Mam pytanie, mianowicie podłączyłem komputer z oprogramowaniem delphi, na samym zapłonie jest wszystko ok, łączy się z komputerem. Problem pojawia się po uruchomieniu silnika zrywa mi wtedy połączenie. Czym może być to spowodowane? Dodatkowo na samym zapłonie pokazuje mi dwa błędy:
- zbyt niskie napięcie przepływomierza
- uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu
I jeszcze jeden problem mianowicie, samochód ma podwyższone obroty biegu jałowego, przed podłączeniem komputera wymieniłem silniczek krokowy, czujnik temp. płynu chłodzącego oraz wyczyściłem przepustnice. Po tym jak zobaczyłem błąd przepustnicy, wymieniłem również ją. Niestety nie pomogło, obroty nada są podwyższone, co powinienem jeszcze sprawdzić skoro nie ma innych błędów. Dodam, że błąd czujnika jest od początku jak kupiłem auto (niedziałający obrotomierz) a działało poprawnie. Jak odepnę silniczek krokowy obroty spadają do prawidłowych, ale problem pojawia się na zimny silniku.

Awatar użytkownika
Gerwazy
Bywalec
Posty: 1009
Rejestracja: środa 06 cze 2018, 06:51
Silnik: 3,5
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: EST
Rocznik: 2004
Postawił piwo: 121 razy
Otrzymał  piwo: 200 razy
Status: Offline

Re: Wysokie obroty biegu jałowego

#2

Post autor: Gerwazy » sobota 22 gru 2018, 09:29

Sprawdził bym na początku, czy linki idące do przepustnicy nie są za mocno napięte. Tym bardziej, że ruszałeś przepustnicę.

Po drugie przydały by się kody błędów, które Ci się wyświetliły.
Sam opis błędów niby coś mówi, jednak jeden błąd może odpowiadać za kilka różnych dolegliwości.
Skradziono mi całą moją twórczość- zdjęcia i wpisy. Tylko tutaj, na tym forum - forumsorento.pl moje zdjęcia są dostępne za moją zgodą. Nigdzie więcej.

Awatar użytkownika
CK_rzeszów
Bywalec
Posty: 593
Rejestracja: środa 06 cze 2018, 22:48
Silnik: 3,5
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: TOD
Rocznik: 2006
Postawił piwo: 123 razy
Otrzymał  piwo: 145 razy
Status: Offline

Re: Wysokie obroty biegu jałowego

#3

Post autor: CK_rzeszów » sobota 22 gru 2018, 15:38

W silniku 3,5 opisałem podobny przypadek.
Prześledź te wątki może na coś Cię naprowadzą

viewtopic.php?p=747#p747

viewtopic.php?p=3285#p3285

viewtopic.php?p=3293#p3293

Edit
Mi na elm27 też zrywa połączenie, wogule to połączy mi się z kijanką 1 raz na 20 prób, z innymi autami łączy mi się bezproblemowo. Delfi DS150e z kijanką łączy się za każdym razem i nie zrywa połączenia. Spróbuj podłączyć się innym urządzeniem.
Wymieniales całą przepustnice czy tylko czujnik jej położenia?
Skoro nie działa obrotomierz to dobrze by było w pierwszej kolejności jego zreanimowac a potem szukać dalej.
Podaj kody błędów, i nie może być tak że zrywa Ci połączenie, może to wina scanera albo "coś" robi zwarcie i moduł delfi rozłącza się - to będzie wtedy grubsza sprawa.
Podaj jakimi kolorami świeci moduł i jak/czy zmieniają się one jak uruchamiasz silnik?
Tylko na tym forum forumsorento.pl moje wpisy i zdjęcia są umieszczane za moją zgodą - nigdzie więcej. Jeśli ktoś posiada moje wpisy i zdjęcia z innych źródeł to posiada je nielegalnie.

Awatar użytkownika
adrian.zawodowiec
Posty: 4
Rejestracja: czwartek 01 lis 2018, 16:17
Silnik: wybierz
Skrzynia: wybierz
Rodzaj napędu: Wybierz
Rocznik: wybierz
Status: Offline

Re: Wysokie obroty biegu jałowego

#4

Post autor: adrian.zawodowiec » sobota 22 gru 2018, 17:58

Nie ma mnie teraz w domu, więc będzie ciężko po świętach postaram się podrzucić info. Czy takie objawy może dawać sonda ?

Awatar użytkownika
CK_rzeszów
Bywalec
Posty: 593
Rejestracja: środa 06 cze 2018, 22:48
Silnik: 3,5
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: TOD
Rocznik: 2006
Postawił piwo: 123 razy
Otrzymał  piwo: 145 razy
Status: Offline

Re: Wysokie obroty biegu jałowego

#5

Post autor: CK_rzeszów » sobota 22 gru 2018, 21:39

Narazie jest dużo niewiadomych, a parametrów pracy na włączonym silniku brak. Trochę już powymienialeś, żeby dalej nie wymieniać dobrego na dobre trzeba poznać przyczynę
Tylko na tym forum forumsorento.pl moje wpisy i zdjęcia są umieszczane za moją zgodą - nigdzie więcej. Jeśli ktoś posiada moje wpisy i zdjęcia z innych źródeł to posiada je nielegalnie.

Awatar użytkownika
adrian.zawodowiec
Posty: 4
Rejestracja: czwartek 01 lis 2018, 16:17
Silnik: wybierz
Skrzynia: wybierz
Rodzaj napędu: Wybierz
Rocznik: wybierz
Status: Offline

Re: Wysokie obroty biegu jałowego

#6

Post autor: adrian.zawodowiec » niedziela 23 gru 2018, 13:58

Kod błędu który się pojawił to PO 102 za niskie napięcie przepływomierze powietrza.

Awatar użytkownika
Gerwazy
Bywalec
Posty: 1009
Rejestracja: środa 06 cze 2018, 06:51
Silnik: 3,5
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: EST
Rocznik: 2004
Postawił piwo: 121 razy
Otrzymał  piwo: 200 razy
Status: Offline

Re: Wysokie obroty biegu jałowego

#7

Post autor: Gerwazy » niedziela 23 gru 2018, 14:43

A czy przed wymianą przepustnicy miałeś również podniesione obroty?

Sprawdź jeszcze jak będzie zachowywał się samochód po odpięciu przewodów od przepływomierza?
Na pewno wyskoczy Ci błąd jak go odepniesz, ale czy będzie jakaś zmiana w pracy silnika?
Skradziono mi całą moją twórczość- zdjęcia i wpisy. Tylko tutaj, na tym forum - forumsorento.pl moje zdjęcia są dostępne za moją zgodą. Nigdzie więcej.

Awatar użytkownika
adrian.zawodowiec
Posty: 4
Rejestracja: czwartek 01 lis 2018, 16:17
Silnik: wybierz
Skrzynia: wybierz
Rodzaj napędu: Wybierz
Rocznik: wybierz
Status: Offline

Re: Wysokie obroty biegu jałowego

#8

Post autor: adrian.zawodowiec » niedziela 23 gru 2018, 15:26

Przed wymianą również były podwyższone obroty, jak wypinam wtyczkę od przepływomierza to nic się nie zmienia.

Awatar użytkownika
Karpik
Bywalec
Posty: 562
Rejestracja: środa 06 cze 2018, 21:35
Lokalizacja: Rzeszów
Silnik: 2,4
Skrzynia: M/T
Rodzaj napędu: TOD
Rocznik: 2003
Postawił piwo: 116 razy
Otrzymał  piwo: 77 razy
Status: Offline

Re: Wysokie obroty biegu jałowego

#9

Post autor: Karpik » poniedziałek 14 sty 2019, 17:49

Może masz odwrotnie wpieta kostkę od przeplywomierza? Da się. Wysokie obroty na jałowym i duże spalanie wtedy. U mnie raz tak miałem jak się pierwszy mechanik pomylił i wpiął odwrotnie przepływomierz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik 2,4l (139KM)”