Co jest wymagane do liftu 2"

Wszelkiego rodzaju naprawy (blacharskie, zawieszenie, skrzynie biegów, napędy)
ODPOWIEDZ
Tweeciak
Posty: 1
Rejestracja: czwartek 19 lip 2018, 10:17
Silnik: 2,4
Skrzynia: M/T
Rodzaj napędu: TOD
Rocznik: 2007
Status: Offline

Co jest wymagane do liftu 2"

#1

Post autor: Tweeciak » niedziela 22 lis 2020, 09:49

Hej. Przymierzam się do lifu 2".
Z tego co wiem są (ogólnie mówiąc) 2 możliwości (bez podnoszenia na ramie).
Chce zebrać "kompleksowa" i w miarę szczegółową wiedze.

1 wersja- zakup podkładek z OLX :
https://www.olx.pl/oferta/lift-kia-sore ... OTneZaSjh4
Znalazłem tez "patenty" samodzielnie wykonanych "podkładek" - ale chciałbym by poniższe zebrane informacje były możliwe "do kupna". Nie każdy ma warsztat, ale większość ma "mechanika"

2 wersja - wymiana sprężyn i amortyzatorów.
np: https://hrsprings.pl/sprezyny-podwyzsza ... -2293.html


I teraz pytania
wersja 1 - rozumiem ze do tego potrzebna jest również wymiana amortyzatorów(by miały większy skok). Tyl podobno pasują od Daewoo Musso (bez przeróbek?), a przód??? - jak ktoś wie...proszę o np. numer amortyzatora.
Co jeszcze?

wersja 2 - Wymiana sprężyn i amortyzatorów, Sprężyny: jak wyżej,
Info ze strony producenta: dla modeli Facelift należy zastosować na tylnej osi górne gumowe mocowania sprężyny z poprzednich modeli, nr katalogowy Kia- 55131 3E000
Do tego pewnie tez amortyzatory. Tak jak powyżej- tył Musso, a przód?


Po lifcie - wymagane ustawienie zbieżności.
Możliwe, ze będzie wymagana wymiana śrub mimośrodowych (zapieczenie i brak możliwości odkręcenia)
542203e000 prawy gwint
542203e200 lewy gwint

Proszę o pomoc w zebraniu informacji.
Wiem ze wersja 1 - jest tańsza. Podkładki z OLX około 320 zł,
wersja 2: sprężyny powyżej 1.000 zł.

Chodzi o lift czysto "turystyczny", ale dobry i bezpieczny.

I jeszcze jedno pytanko. Przy lift'cie 2 calowym środek ciężkości idzie w górę. Na ile ma to duży wpływ na prowadzenie?

Zdrowia zycze:)

MUcha88_OKC
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: czwartek 14 lut 2019, 23:03
Silnik: 2,5
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: EST
Rocznik: 2003
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy
Status: Offline

Re: Co jest wymagane do liftu 2"

#2

Post autor: MUcha88_OKC » niedziela 22 lis 2020, 11:27

Postaram się pokolei:
1. Przy podkładkach przedniego amora nie ruszasz. Nie wpływają na jego skok, z tyłu amor będzie za krótki. Ten z musso wcale nie pasuje. Da się go założyć na innych gumach ale wtedy mocowanie się przenosi i z +3cm robi się zaledwie +1 cm. Masz mechanika ale sporo mechaników Ci tego nie zrobi bo albo stwierdza że się nie da albo będą się bali. Chyba że masz kumatego. Auto się usztywni.

2. Przy tych sprężynach możesz zostawić oba amortyzatory seryjne. Sprężyny są twardsze nieznacznie dłuższe, zakres pracy amora zostaje ten sam. Podkładkę gumowa musisz kupić bo wszystkie springi liftujące są do przedliftow a w polifcie sprężyna ma mniejszą średnicę. Auto się usztywni

3. Po takim zabiegu zbieżność do ustawienia na 100% kąty zależnie od tego jak było wcześniej. Jak pisałem wcześniej auto się usztywnia więc nie wypływa to na jazdę.

Żeby nie było że wyssałem to z palca to to moje auto. Przerobiłem wszystkie opcje dostępne dla tej fury...
Kilka aut już też przerobiłem.
Jeśli chodzi o moje zdanie to najlepsza opcja pod to auto do turystyki to lift 4 cale na zawiasie, stab tył off i koła 31 cali.
Zaloguj się, aby widzieć załączone pliki.

Awatar użytkownika
rzeźnik
Bywalec
Posty: 872
Rejestracja: czwartek 07 cze 2018, 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: 2,5
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: TOD
Rocznik: 2007
Postawił piwo: 29 razy
Otrzymał  piwo: 19 razy
Status: Offline

Re: Co jest wymagane do liftu 2"

#3

Post autor: rzeźnik » sobota 12 gru 2020, 19:33

Wstawiłem do swojego sprężyny H&R właśnie takie jak wrzuciłeś link i dałem nowe amortyzatory ale oryginalne KYB. Zdają egzamin.
Poszedł do góry to fakt. (poszukam zdjęć)
Trzeba wyregulować później geometrię, ale jak ustawisz na fabryczne parametry dla PO LIFTA to optycznie jak staniesz od przodu samochodu będzie wyglądało, że koła (przy ziemi) schodzą się delikatnie do siebie. Jeżeli ustawisz kąty delikatnie w minus niż zaleca fabryka koła mogą delikatnie piszczeć na małych rondach czy ostrzejszych zakrętach.
Nie wiem dlaczego chcesz podnieść, ale ja już bym H&R nie zakładał z uwagi na brak (w moim regionie) kreatywnych diagnostów którzy ustawiliby geometrię kół nie jak fabryka dała tylko jak powinna być ustawiona do lekkiego podniesienia samochodu na sprężynach. Założyłbym normalne fabryczne, albo te podkładki. Mogę się mylić, ale nie wyssałem swoich spostrzeżeń z palca tylko wiem bo mam. :obscene-drinkingcheers:

Dodam, że...
- nie buja na boki(jak to niektórzy piszą)
- widzisz dachy osobówek
- i generalnie fajniej się jeździ no i wygląda samochód też lepiej.

Pierwsze zdjęcia do kartona z częściami są z przed akcji, a kolejne już po wymianie. Było to w 2018 roku.
Zaloguj się, aby widzieć załączone pliki.
...nawet najgorszy dzień na rybach jest lepszy od najlepszego w pracy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”