Demontaż tunelu środkowego, wymiana mieszka hamulca ręcznego, hamulec ręczny.

Wszelkie modyfikacje i naprawy naszymi rękoma :)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
winiar
Bywalec
Posty: 948
Rejestracja: środa 06 cze 2018, 20:42
Lokalizacja: Jawor
Silnik: 2,4
Skrzynia: M/T
Rodzaj napędu: EST
Rocznik: 2005
Postawił piwo: 223 razy
Otrzymał  piwo: 167 razy
Status: Offline

Demontaż tunelu środkowego, wymiana mieszka hamulca ręcznego, hamulec ręczny.

#1

Post autor: winiar » piątek 15 mar 2019, 20:26

Zdjęcie dzięki pracy Gerwazy i Kaśka :)

Dzisiaj chciałem pokazać, jak wymienić mieszek hamulca ręcznego.

Zaczynamy od demontażu plastikowych paneli konsoli koło radia. Jest wiele informacji na forum jak to zrobić. Ja zdejmowałem je palcami, żeby nic nie porysować i nie uszkodzić. Jest to wykonalne, chociaż bolesne dla palców, zwłaszcza jak jest zimno. Otworzyłem popielniczkę i ciągnąłem do siebie w zaznaczonych miejscach.

Strona lewa:
Demontaż paneli kokpitu.jpg
Strona prawa:
Demontaż paneli kokpitu1.jpg
Tak te panele wyglądają od spodu, widać tu zatrzaski, które trzymają panele:
Panele radia od spodu.jpg
Teraz usuwamy gumowe wkładki z dna wszystkich kieszonek, koło drążka zmiany biegów:
Gumowe wkładki w kieszeniach.jpg
Następnie podważamy ostrożnie ozdobny panel trzymający korytko kieszonek:
Demontaż paneli tunelu1.jpg
Użyłem do tego plastikowej łyżki do naleśników :lol: Nie rysuje powierzchni i nie łamie plastików. Zaczynamy podważanie przy popielniczce i kierujemy się w stronę foteli. Najpierw z jednej strony, później z drugiej.

Tu widać jak to wygląda od spodu i gdzie są spinki:
Panel tunelu od spodu.jpg
Otwieramy kieszeń podłokietnika i demontujemy welurowy wkład na płyty cd:
Schowek na cd.jpg
Strzałkami zaznaczyłem, gdzie należy podważać.

Są tam takie zatrzaski
Schowek cd od spodu.jpg
Odkręcamy zaznaczone sześć wkrętów trzymające korytko kieszonek, koło dźwigni zmiany biegów:
Demontaż kieszeni tunelu.jpg
Teraz podnosimy to do góry przez dźwignię drążka zmiany biegów. Pod spodem jest wtyczka od gniazda zapalniczki, którą wypinamy:
Kieszenie od spodu.jpg
Wykręcamy dwa wkręty w schowku pod łokciem:
Schowek wewnątrz.jpg
Na niebiesko zaznaczyłem mocowanie opaski, która trzyma przewód od gniazda zapalniczki. Przewód jest poprowadzony pod spodem. Trzeba wypiąć to mocowanie przed usunięciem tunelu (wciskamy mocowanie do środka tunelu).

Podobnie ma się sytuacja z przodu tunelu. Musimy tak samo wypiąć mocowanie kabla:
Spinka kabli zapalniczki1.jpg
Zdejmujemy zaślepki w tunelu i wykręcamy wkręty:
Obok prawej nogi kierowcy
Korki+wkręt w tunelu.jpg
Oraz obok lewej nogi pasażera:
Korki+wkręt w tunelu prawa strona.jpg
Teraz siedząc z tyłu auta wyjmujemy popielniczkę. Po jej otworzeniu dociskamy palcem metalową blokadę i zdejmujemy popielniczkę z zawiasu:
Schowki z tyłu tunelu.jpg
W środku jest kolejny wkręt do usunięcia:
Demontaż tylnych schowków.jpg
Jak widać, łyżka do naleśników jest w ciągłym użyciu :lol:

Teraz podważamy schowek od góry i całość wyjmujemy z tunelu. Nie podważamy od spodu, bo są tam plastikowe zaczepy, które trzymają schowek na miejscu:
Kieszenie od spodu1.jpg
Odpinamy wtyczkę z tylnego gniazda zapalniczki:
Wyjęta kieszeń.jpg
Pod spodem wykręcamy dwa wkręty:
Demontaż tunelu tył1.jpg
Wszystko mamy już wypięte i podnosząc tunel do góry, należy pamiętać o wysunięciu kabla zapalniczki pod tunelem:
Tunel od spodu.jpg
Unosimy dźwignię hamulca ręcznego do góry i zsuwamy mieszek z rączki hamulca. Cały tunel podnosimy do góry:
Demontaż mieszka z dźwigni ręcznego.jpg
Pierwsza część zadania wykonana. Tunel zdjęty i tak to wygląda pod spodem:
Auto bez tunelu.jpg
Tu jak na dłoni mamy śrubę z nakrętką od regulacji naciągu hamulca ręcznego. Jak ktoś ma za słaby hamulec, ma teraz okazję, żeby go podciągnąć:
Śruba naciągu ręcznego1.jpg
Tak wygląda tunel od spodu:
Tunel od spodu1.jpg
Wykręcamy wszystkie wkręty i wpasowujemy nowy mieszek na miejsce. Przykręcamy go tymi samymi wkrętami. Nowy mieszek już przykręcony:
Nowy mieszek2.jpg
Teraz wszystko zaczynamy składać w odwrotnej kolejności :beer:

Końcowy efekt:
Nowy mieszek.jpg
Przy okazji demontażu warto ogarnąć trochę po poprzednikach, bo przez 10-12 lat mogło się tam nazbierać pełno okruchów życia :angry2:
Zachęcam do grzebania w zakamarkach, poznawania swojego auta. Czasem nagrodą za dłubanie mogą być znalezione, ciekawe rzeczy.

Powodzenia w pracach przy swoich pojazdach :happy2:


Dziękujemy Gerwazy i Kaśka za mega materiał :):)
Zaloguj się, aby widzieć załączone pliki.

Awatar użytkownika
CK_rzeszów
Bywalec
Posty: 612
Rejestracja: środa 06 cze 2018, 22:48
Silnik: 3,5
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: TOD
Rocznik: 2006
Postawił piwo: 128 razy
Otrzymał  piwo: 146 razy
Status: Offline

Re: Demontaż tunelu środkowego, wymiana mieszka hamulca ręcznego, hamulec ręczny.

#2

Post autor: CK_rzeszów » piątek 15 mar 2019, 20:34

Musiałem doczytać posta do końca żeby upewnić się czyje to auto :mrgreen:
Ostatnio zmieniony piątek 15 mar 2019, 20:52 przez CK_rzeszów, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko na tym forum forumsorento.pl moje wpisy i zdjęcia są umieszczane za moją zgodą - nigdzie więcej. Jeśli ktoś posiada moje wpisy i zdjęcia z innych źródeł to posiada je nielegalnie.

Awatar użytkownika
winiar
Bywalec
Posty: 948
Rejestracja: środa 06 cze 2018, 20:42
Lokalizacja: Jawor
Silnik: 2,4
Skrzynia: M/T
Rodzaj napędu: EST
Rocznik: 2005
Postawił piwo: 223 razy
Otrzymał  piwo: 167 razy
Status: Offline

Re: Demontaż tunelu środkowego, wymiana mieszka hamulca ręcznego, hamulec ręczny.

#3

Post autor: winiar » piątek 15 mar 2019, 20:41

uważny czytelnik to skarb :D

Awatar użytkownika
michal.jakubik
Posty: 7
Rejestracja: środa 05 gru 2018, 10:15
Silnik: wybierz
Skrzynia: wybierz
Rodzaj napędu: Wybierz
Rocznik: wybierz
Otrzymał  piwo: 5 razy
Status: Offline

Re: Demontaż tunelu środkowego, wymiana mieszka hamulca ręcznego, hamulec ręczny.

#4

Post autor: michal.jakubik » piątek 15 mar 2019, 22:02

Ile mniej więcej czasu potrzeba na wykonanie całej tej zabawy?

Awatar użytkownika
klaw
Bywalec
Posty: 849
Rejestracja: środa 06 cze 2018, 23:18
Silnik: 2,5
Skrzynia: M/T
Rodzaj napędu: EST
Rocznik: 2002
Postawił piwo: 142 razy
Otrzymał  piwo: 222 razy
Status: Offline

Re: Demontaż tunelu środkowego, wymiana mieszka hamulca ręcznego, hamulec ręczny.

#5

Post autor: klaw » piątek 15 mar 2019, 22:07

Z godzinę włącznie z odkurzaniem pod tunelem i wypaleniem papierosa 😃

AmOn
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek 20 sie 2018, 12:19
Lokalizacja: Leszno
Silnik: 3,5
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: TOD
Rocznik: 2005
Status: Offline

Re: Demontaż tunelu środkowego, wymiana mieszka hamulca ręcznego, hamulec ręczny.

#6

Post autor: AmOn » czwartek 18 kwie 2019, 14:40

podłączę się pod temat- mieszek ręcznego skąd można zakupić i w jakiej cenie?

Awatar użytkownika
Gerwazy
Bywalec
Posty: 1054
Rejestracja: środa 06 cze 2018, 06:51
Silnik: 3,5
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: EST
Rocznik: 2004
Postawił piwo: 124 razy
Otrzymał  piwo: 205 razy
Status: Offline

Re: Demontaż tunelu środkowego, wymiana mieszka hamulca ręcznego, hamulec ręczny.

#7

Post autor: Gerwazy » czwartek 18 kwie 2019, 15:12

Kia Sękocin, tam kupowaliśmy. Jakie ceny teraz to nie wiem. Trzeba szukać po Vin auta, bo każdy kolor dopasowujemy do wnętrza pojazdu.
Skradziono mi całą moją twórczość- zdjęcia i wpisy. Tylko tutaj, na tym forum - forumsorento.pl moje zdjęcia są dostępne za moją zgodą. Nigdzie więcej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”