Smarowanie krzyżaków wałów

Wszelkie modyfikacje i naprawy naszymi rękoma :)
Awatar użytkownika
klaw
Bywalec
Posty: 561
Rejestracja: środa 06 cze 2018, 23:18
Silnik: 2,5
Skrzynia: M/T
Rodzaj napędu: EST
Rocznik: 2002
Postawił piwo: 107 razy
Otrzymał  piwo: 147 razy
Status: Offline

Re: Smarowanie krzyżaków wałów

#11

Post autor: klaw » sobota 29 wrz 2018, 14:15

Walczę z przednim wałem. Był tak zapieczony do flanszy reduktora że musiałem przecinakiem rozdzielać.
Wieloklin zatarty tak że nie ma możliwości nim ruszyć. Żeby wyjąć wał musiałem łomem skrzynie naciągnąć :doh:

Krzyżaki są ok, wystarczy przesmarować.
Zaloguj się, aby widzieć załączone pliki.

Awatar użytkownika
Gerwazy
Bywalec
Posty: 774
Rejestracja: środa 06 cze 2018, 06:51
Silnik: 3,5
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: EST
Rocznik: 2004
Postawił piwo: 70 razy
Otrzymał  piwo: 154 razy
Status: Offline

Re: Smarowanie krzyżaków wałów

#12

Post autor: Gerwazy » niedziela 30 wrz 2018, 18:01

Krzyś, znalazł byś chwilę by opisać jak demontowałeś ten wał i wstawić fotki z akcji, o ile posiadasz oczywiście :P

A ha, jak demontowałeś, to zapinałeś przedni napęd? Czym odkręcałeś, zwykłym kluczem, czy pneumatem?

Kiedyś chciałem odkręcić zwykłym kluczem, to cały wał mi się kręcił. Dałem sobie spokój, bo był to zabieg badawczy.
Będę chciał kiedyś wrócić do tematu.
Skradziono mi całą moją twórczość- zdjęcia i wpisy. Tylko tutaj, na tym forum - forumsorento.pl moje zdjęcia są dostępne za moją zgodą. Nigdzie więcej.

Awatar użytkownika
klaw
Bywalec
Posty: 561
Rejestracja: środa 06 cze 2018, 23:18
Silnik: 2,5
Skrzynia: M/T
Rodzaj napędu: EST
Rocznik: 2002
Postawił piwo: 107 razy
Otrzymał  piwo: 147 razy
Status: Offline

Re: Smarowanie krzyżaków wałów

#13

Post autor: klaw » poniedziałek 01 paź 2018, 11:24

Tak blokowałem, dołączyłem napęd przód i bieg. Nie wiem jak tam z przełącznikiem auto i automatyczna skrzynią, ja mam wszystko manualne 😜

Klucz oczkowy 14, ustawienie wału śrubą w najniższe położenie.
Blokujemy przełącznikiem i biegiem. Odkręcamy trzy śruby od strony dyfra i trzy od
strony reduktora. Te od strony reduktora nie mają nakrętek bo gwint jest we flanszy, te od strony dyferencjału mają nakrętki z łbem kwadratowym, ale nie trzeba ich kontrować, blokują się same.
Po odkręceniu tych sześciu śrub wyłączamy napęd przód, luzujemy i obracamy wałem o 180°. Następnie blokujemy tak jak poprzednio i odkręcamy dwie pozostałe śruby.

I tak: jeżeli wieloklin wału nie jest zatarty to po lekkim opukaniu widełek mlotkiem gumowym wału powinien nam się odkleić od flanszy.
Jeżeli jest zatarty tak jak w moim przypadku i nie ma możliwości go "ścisnąć" aby się skrócił, trzeba łyżka naciągnąć skrzynie biegów aby poddała się na poduszkach i wtedy opukiwać widełki wału od strony dyferencjału przedniego.
Jako tako filozofii wielkiej nie ma, ten wał przedni to taka "popierdółka" jest lekki i mały, bez problemu się go zrzuca na klatę 😉
Ci co mają kanał są wygrani, ja leżenie na betonie muszę teraz odchorować😕

Awatar użytkownika
Gerwazy
Bywalec
Posty: 774
Rejestracja: środa 06 cze 2018, 06:51
Silnik: 3,5
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: EST
Rocznik: 2004
Postawił piwo: 70 razy
Otrzymał  piwo: 154 razy
Status: Offline

Re: Smarowanie krzyżaków wałów

#14

Post autor: Gerwazy » poniedziałek 01 paź 2018, 12:59

Dzięki serdeczne :clap: Zawsze można liczyć na Ciebie :thumbup:
Skradziono mi całą moją twórczość- zdjęcia i wpisy. Tylko tutaj, na tym forum - forumsorento.pl moje zdjęcia są dostępne za moją zgodą. Nigdzie więcej.

Awatar użytkownika
klaw
Bywalec
Posty: 561
Rejestracja: środa 06 cze 2018, 23:18
Silnik: 2,5
Skrzynia: M/T
Rodzaj napędu: EST
Rocznik: 2002
Postawił piwo: 107 razy
Otrzymał  piwo: 147 razy
Status: Offline

Re: Smarowanie krzyżaków wałów

#15

Post autor: klaw » poniedziałek 01 paź 2018, 13:20

Dodam jeszcze, bo zapomniałem że flansze i widełki wału przed montażem należy dokladnie wyczyścić szczotką drucianą.
Ale to chyba oczywiste przy takiej robocie😉



Edit:
Tylny wał ustawiamy w pozycji tak jak przedni, zaciągamy hamulec ręczny.
Klucz oczkowy nr 14. Odkręcamy wszystkie śruby za jednym podejściem, jest na tyle dużo miejsca. Wyciągamy, robimy co trzeba, zakładamy i przykręcamy.
Zaloguj się, aby widzieć załączone pliki.

Awatar użytkownika
Farmer1971
Nowy
Posty: 42
Rejestracja: czwartek 07 cze 2018, 21:24
Lokalizacja: Grabowo Kościerskie
Silnik: 3,3
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: TOD
Rocznik: 2007
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy
Status: Offline

Re: Smarowanie krzyżaków wałów

#16

Post autor: Farmer1971 » wtorek 02 paź 2018, 10:59

klaw pisze:
poniedziałek 01 paź 2018, 11:24
Ci co mają kanał są wygrani, ja leżenie na betonie muszę teraz odchorować😕
Też nie mam kanału, ale nabyłem takie coś:
lezanka-warsztatowa.jpg


Rozwiązuje problem zimnego betonu i bardzo ułatwia pracę, gdy musimy wiele razy wpełzać pod samochód. Poza tym ma korytka np na śruby, klucze i.t.p., więc wszystko mamy pod ręką.
Zaloguj się, aby widzieć załączone pliki.

Awatar użytkownika
klaw
Bywalec
Posty: 561
Rejestracja: środa 06 cze 2018, 23:18
Silnik: 2,5
Skrzynia: M/T
Rodzaj napędu: EST
Rocznik: 2002
Postawił piwo: 107 razy
Otrzymał  piwo: 147 razy
Status: Offline

Re: Smarowanie krzyżaków wałów

#17

Post autor: klaw » wtorek 02 paź 2018, 11:05

Myślałem nad tym, widziałem w Jula, chyba trzeba się będzie zaopatrzyć w taką leżankę😉

Awatar użytkownika
Gerwazy
Bywalec
Posty: 774
Rejestracja: środa 06 cze 2018, 06:51
Silnik: 3,5
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: EST
Rocznik: 2004
Postawił piwo: 70 razy
Otrzymał  piwo: 154 razy
Status: Offline

Re: Smarowanie krzyżaków wałów

#18

Post autor: Gerwazy » wtorek 02 paź 2018, 17:35

Na Alle... są takie z wysyłką poniżej 100pln.
Skradziono mi całą moją twórczość- zdjęcia i wpisy. Tylko tutaj, na tym forum - forumsorento.pl moje zdjęcia są dostępne za moją zgodą. Nigdzie więcej.

Awatar użytkownika
klaw
Bywalec
Posty: 561
Rejestracja: środa 06 cze 2018, 23:18
Silnik: 2,5
Skrzynia: M/T
Rodzaj napędu: EST
Rocznik: 2002
Postawił piwo: 107 razy
Otrzymał  piwo: 147 razy
Status: Offline

Re: Smarowanie krzyżaków wałów

#19

Post autor: klaw » sobota 13 paź 2018, 18:28

Kończąc temat z wałem przednim...
Wieloklin wału podgrzewałem palnikiem aby wytopić stary smar, wcześniej zsuwając osłonę gumową.
Po podgrzaniu zamoczylem go w mieszance oleju napędowego i nafty.
W tym przypadku wystarczyły 3 dni moczenia, po ściśnięciu i rozciąganiu zaczął pracować w pełnym swoim zakresie.
Nasmarowałem wieloklin i krzyżak, osłonę zaklepalem i zamontowałem do samochodu. Przy następnym smarowaniu zobaczymy czy nadal pracuje jak należy 😉
Zaloguj się, aby widzieć załączone pliki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”