Przełożenia :mrgreen:

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
JanCek
Bywalec
Posty: 748
Rejestracja: wtorek 05 cze 2018, 09:29
Lokalizacja: DE
Silnik: 2,5
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: TOD
Rocznik: 2005
Postawił piwo: 23 razy
Otrzymał  piwo: 157 razy
Status: Offline

Przełożenia :mrgreen:

#1

Post autor: JanCek » środa 27 mar 2019, 12:57

Jak obliczyć przełożenia mostu w naszym aucie
To dziecinnie proste...

Mając w rękach wałek ataku i koło talerzowe dzielimy ilość zębów koła talerzowego przez ilość zębów wałka ataku

np.dyferencjał majacy 64 zeby na talerzu i 17 na ataku to 64:17=3.765

poniżej przełożenia dla Sorento 1

Stosunek 11/41=3,727 OEM 53210-3E350
Stosunek 12/40=3,333 OEM 53210-3E151
Stosunek 11/46=4,181 OEM 53210-3E301
Stosunek 8/39=4,875 OEM 53210-3E400

Możliwe, że opiszę metodę z kręceniem kołem i liczeniem obrotów wału, ale to już jutro :mrgreen:
Kto idzie za stadem, podąża za dupkami. :mrgreen:

Awatar użytkownika
JanCek
Bywalec
Posty: 748
Rejestracja: wtorek 05 cze 2018, 09:29
Lokalizacja: DE
Silnik: 2,5
Skrzynia: A/T
Rodzaj napędu: TOD
Rocznik: 2005
Postawił piwo: 23 razy
Otrzymał  piwo: 157 razy
Status: Offline

Re: Przełożenia :mrgreen:

#2

Post autor: JanCek » poniedziałek 15 lip 2019, 20:59

Nie będę czekał do jutra, napiszę już dziś :mrgreen:



Obracając jednym z kół osi napędowej też możemy dojść do tego, jakie mamy przełożenie, musimy tylko obliczyć stosunek liczby obrotów wykonanych przez wał napędowy do liczby obrotów wykonanych przez koło.

No to zaczynamy ….

-podkładamy kliny pod koła
-podnosimy koło
-lewarek skrzyni biegów ustawiamy w położeniu neutralnym
-na kole i na podłożu umieszczamy znaki (kredą, taśmą klejącą) ważne żeby były w linii
znacznik koło .jpg
to samo robimy na flanszy i obudowie mostu
znaacznik wał .jpg
Ważne !!!!

Przed rozpoczęciem obliczania oba znaczniki (na kole i na wale) muszą się pokrywać.
znaacznik wał i koło.jpg
Następny etap lepiej już wykonywać z pomocnikiem/asystentem ( chociaż jak znacznik zrobimy na wewnętrznej stronie koła) może obejść się bez .
-zaczynamy obracać kołem (kierunek nie jest ważny) jednocześnie licząc pełne obroty koła
liczenie kolo.jpg
druga osoba w tym czasie liczy pełne obroty wału ( w przypadku braku asystenta musimy liczyć obroty koła i wału)
liczenie wał .jpg



Ważne jest , aby kontynuować obracanie dopóki oba znaczniki nie zostaną dopasowane tak precyzyjnie, jak to możliwe (tak jak zostały pierwotnie ustawione) w tym momencie należy zakończyć i najlepiej zapisać liczbę obrotów koła i wału.

Im dokładniej ustawimy znaczniki, tym dokładniejsze będą obliczenia.

Nie zniechęcamy się, w każdym samochodzie te znaczniki prędzej czy później się pokryją...największe prawdopodobieństwo , że stanie się to od 16 do 22 obrotu koła.
znaacznik wał i koło po.jpg
W rezultacie mamy dwie liczby 16 i 39, które pozwolą nam określić przełożenie ( pamiętajmy, że uzyskane liczby nie są przełożeniem ani liczbą zębów ataku i talerza, są to tylko obliczone wartości)


Ponieważ charakterystyka każdego mechanizmu różnicowego jest taka, że gdy tylko jedno koło się obraca ( tak jak w naszym przypadku)- liczba jego obrotów się podwoi. Dlatego liczbę obrotów koła musimy podzielić przez 2 i tym sposobem otrzymujemy 8 i 39 ( jeżeli wyjdzie nam liczba nieparzysta, choć to mało prawdopodobne, to korygujemy liczbę obrotów koła + 1 albo – 1 w zależności kiedy znaczniki pasują „lepiej” )

Aby uzyskać przełożenie musimy podzielić liczbę obrotów wału 39 przez liczbę obrotów koła 8

Przykładowo 39 : 8 = 4,875

Wynik 4,875 to przełożenie dyferencjału.



Uwaga !!! Podczas zliczania liczby wykonanych obrotów koła / wału należy być tak dokładnym i uważnym, jak to tylko możliwe !!!
Najmniejszy błąd (w liczbie zliczonych obrotów) może doprowadzić do fałszywych wyników !!!
W razie wątpliwości lepiej powtórzyć obliczenia.

Ważne!!! NIE ROBIMY TEGO ZE SMAROWNICĄ W KRZYŻAKU TAK JAK NA ZDJĘCIACH :pray::mrgreen:
Zaloguj się, aby widzieć załączone pliki.
Kto idzie za stadem, podąża za dupkami. :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „BAZA WIEDZY”